מה חשוב לעובדים בישראל במקום העבודה?
top of page
הרשמה לניוזלטר

מה חשוב לעובדים בישראל במקום העבודה?



בוודאי כבר הספקתם להציף בפרסום השנתי המדרג את "100 החברות שהכי כדאי לעבוד בהן בישראל" לשנת 2021. את הדירוג עורכת חברת CoFace BDI בשיתוף עם דה-מרקר. הוא מבוסס על סקרים מקיפים הכוללים מאות ארגונים, עשרות אלפי עובדים וסקרי עומק בקרב מנהלי משאבי אנוש ותנאי העבודה של העובדים בארגונים. הצצה בדירוג יכולה ללמד על המגמות השונות והדומות לשנים הקודמות וגם הרבה סימני שאלה על השפעת משבר הקורונה, על ההעדפות של עובדים ועובדות והחשיבות של הגורמים שמקום העבודה מקנה להם. מאמר מעניין שפורסם בדה-מרקר, ״הישראלים שנהנים מפינוקים ושכר של עשרות אלפי שקלים - ואלה שרוצים רק לשרוד. לאיזו קבוצה אתם שייכים?״ מאת נתנאל גמאס מנתח את המגמות עוסק (בין היתר) בדירוג המשתנים החשובים לעובדים במקום העבודה. ממנו שלפתי מספר נקודות מעניינות על סדרי העדיפויות של העובדים והציפיות שלהן ממקום העבודה עם היציאה ממשבר הקורונה: 1. משתנה היציבות התעסוקתית "קפץ" שלושה שלבים ביחס לשנים 2019 ו-2020 והפך למשתנה השלישי בחשיבותו כשהוא מקדים משתנים כמו רמת שכר ואתגר מקצועי. אין צורך להכביר במילים מדוע זה הפך לגורם מפתח בשביעות הרצון של עובדים ממקום עבודתם בשנה הסוערת וחסרת היציבות של שוק העבודה. 2. גם הפרמטר של "שביעות רצון ממנהל/ת ישיר/ה" עלה בקרב מרבית האוכלוסיות. במציאות בה הקשר עם הצוות והסביבה הארגונית מתקיים בעיקר מרחוק ובזום, הקשר עם המנהלים הישירים, הדאגה והאיכפתיות הופכים לעוגן ולאפשרות למפגש יותר אישי. 3. ממצא מעניין נוסף, שבאופן לא מפתיע ולא נפגע כתוצאה ממשבר הקורונה – רוב רובן של האוכלוסיות (למעט אחת), דירגו את יחסי העבודה כפרמטר החשוב ביותר להם בעבודה. הפרמטר שבודק עד כמה סביבת העבודה הוגנת, תומכת ומתאפיינת בכבוד הדדי – הוא עדיין המרכזי והחשוב ביותר לכל סוגי העובדים והאוכלוסיות. 4. ואחרון, ניכר שיש פה שתי קבוצות עובדים מובחנות ושונות לחלוטין, באופנים רבים הקשורים לרמת השתכרות והשקעה בכוח העבודה וגם באופן שבו הן חוו את משבר הקורונה: בעוד שמרבית המשק ספק פגיעה קשה ומטלטלת מהקורונה. עובדים נעו בין בית למשרד, בין עבודה מסודרת לחל"ת והיו נתונים לחוסר יציבות וחשש אמיתי למקור הפרנסה שלהם, הרי שקרב חברות ההייטק ועובדי ההייטק החבטה כמעט ולא הורגשה. מיעוט קטן של עובדים יצאו לחל"ת, המשכורות המשיכו לעלות, הביקושים מרקעי שחקים והתנאי העבודה מגביהים את הרף ללא הרף לסיכום, למרות העובדה שמדובר בתעשיות ומגזרים שונים, עם צרכים שונים וציפיות שונות ממקום העבודה, ניכר שהיחס ההוגן, התומך, המבוסס על כבוד הדדי חשוב ונדרש בכל מקום ומקומו של המנהל/ת הישיר/ה הוא אחד הפרמטרים החשובים בשביעות רצון העובדים ממקום עבודתם. המאמר ממשיך ומנתח את הייחודיות של ענף ההייטק בישראל ומתייחס גם לתעשיות ומגזרים נוספים. מומלץ לקרוא



תרצו לבחון יחד איתנו האם סביבת העבודה אצלכם נותנת לעובדים יחס הוגן ותחושת שייכות? אנחנו כאן. צרו איתנו קשר

bottom of page