מחשבות על העסקה מגוונת לרגל יום המגוונות הבינלאומי
top of page
הרשמה לניוזלטר

מחשבות על העסקה מגוונת לרגל יום המגוונות הבינלאומי

יום המגוונות הבינלאומי 2020

עמוד פייסבוק מעניין "אני פה בגלל בעלי והילדים - מיסגור נשים בתקשורת" - סוקר בין היתר, את תופעת המסגור שעושה העיתונות הישראלית לנשים המתמנות לתפקידים בכירים.

לדוגמא, לצד תמונת אישה מצורף הטקסט: "מנכ"ל משרד התקשורת פורש. מחליפה אותו אישתו של הקמפיינר של "כחול לבן".

גם כאשר אישה - במקרה הזה לירן אבישר בן-חורין - מועמדת לתפקיד בכיר ורב השפעה מאד, הכותרת בוחרת לעסוק ביחוס של בן זוגה מבלי להזכיר אותה בשמה.

אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להתמודד עם תופעה מסוג זה, אותה פוגשים ופוגשות כמעט מדי יום נשים, מיעוטים, עולים חדשים ורבים נוספים, היא להרבות בגיוון בתעסוקה בכל המגזרים. כך שבעתיד מינויה של אישה יאוזכר בזכות יכולותיה וכישוריה ולא בזכות הקשר המשפחתי שלה.

גיוון בתעסוקה - Diversity - מכיל שורה של ערכים המבטאים את החשיבות של הון אנושי מגוון בארגון באופן המשקף את הרכב האוכלוסייה הסובבת אותו, על גווניו השונים.

ארגון הנוהג כך מקנה לעצמו יתרון עסקי.

גיוון בתעסוקה מייצר הזדמנויות לגיוס הון אנושי איכותי ממקורות שטרם מוצו. הוא מייצר סביבת עבודה עשירה, בעלת פוטנציאל גבוה לחדשנות וליצירתיות. הוא מגדיל את המשאבים הזמינים לפיתוח הארגון ויכול להוות גורם מכריע בגידול כלכלי. סביבת עבודה רב-תרבותית נותן ביטוי לשחקנים השונים בשוק ומאפשרת לפתח שווקים ומוצרים.

רב-תרבותיות היא הבסיס מצוין לעבודה בסביבה גלובלית ויכולה לשמש כגשר לעסקים עם מדינות חדשות ועם שווקים חדשים.

איך תוכלו גם אתם להיות לקחת מתפיסת ה-Diversity, להפיק ממנה את המיטב, למתג את עצמכם כמעסיקים המאפשרים סביבה רב תרבותית והכי חשוב להשפיע על שורת הרווח העסקית? ראו מטה כמה רעיונות מעולמות שונים של העסקה מגוונת שיכולים לסייע לכם להפוך את הארגון למגוון יותר.

תרצו לקרוא עוד ממה שכתבנו בשנים האחרונות על גיוון בתעסוקה, הנה כמה מאמרים מעניינים:

תרצו להתייעץ איתנו בסוגיות ארגוניות דוגמת מגוונות בתעסוקה, ליווי מנהלים ואתגרים נוספים בארגונים שלכם? תרצו שנסייע לכם לגייס את המועמדים הטובים ביותר?

בהצלחה

bottom of page