אז איך חוזרים לשגרה אחרי חופשה ארוכה? אחרי פסח ועמוק בתוך הרבעון השני, כשהמשימות מצטברות, איך חוזרי
top of page
הרשמה לניוזלטר

אז איך חוזרים לשגרה אחרי חופשה ארוכה? אחרי פסח ועמוק בתוך הרבעון השני, כשהמשימות מצטברות, איך חוזרי

אחרי הארוחות המרובות, הטיולים, המשפחה והחופשה הלא נגמרת, הגיעה גם החזרה לשגרה. כמעט אמצע השנה, עמוק לתוך הרבעון השני, סימני אביב באויר והמשימות על השולחן הולכות ונערמות.אז איך מחזירים לעבודה אפקטיבית אנשים, צוותים, יחידות ומחלקות, כך שינערו מעליהם את פרורי המצה וזכרונות החופשה וישובו לעבודה במלוא המרץ?

5 טיפים מנצחים לחזל"ש (חזרה לשגרה) מהיר ומוצלח:

כל מה שאמרנו למעלה, ועוד. אווירה כללית של חופש. אנשים נסעו לחו"ל או מבלים על ילדיהם בבית.

הדבר נכון כמובן גם למנהלים בארגון וגם למועמדים שפחות זמינים להגיש מועמדות ולהגיע לראיונות.

1. ראשית נערו גם מעצמכם את לאות החגים ותחושת החופש

התניעו את היום במהירות. הגיעו באווירת "עסקים כרגיל". מלאים במרץ ונכונים ליום עבודה מלא עניין ופרודוקטיביות.

2. גלו עניין, דרשו בשלום העובדים

דאגו לעבור בין העובדים, לשמוע על החופשה והחג שלהם, כיצד בילו ואיפה היו. התעניינו באמת, הקשיבו, שדרו שאתם מוצאים מעניין גם בחלקים האחרים של חיי העובדים שלכם, שאינם חלק ממעגל העבודה.

3. הציגו תכנית מוגדרת

כדי להתמודד עם הנזילות של הימים הראשונים, מומלץ כבר במהלך היום הראשון, לאסוף את הצוות ולדבר על החזרה לשגרה. זה נכון אם מדובר במנהלים או בעובדים עצמם. בנותני שירות פנימיים או בעבודה מול לקוחות חיצוניים.

תכנית מסודרת תאפשר נקודת התחלה גם למי שעוד לא לגמרי התאפס וחזר לפעילות מלאה.

4. הכינו לוחות זמנים

ומהי תכנית ללא לוחות זמנים? לוח הזמנים מאפשר לכולנו נקודת ייחוס, תכנון הזמן ודרבון להתחיל לפעול.

5. השתחררו מתפקידי השיטור

מטרתם העיקרית של כל הטיפים למעלה היא לשחרר אתכם מתפקיד המצליפים. מאלו שעומדים עם הסטופר בחזרה מהפסקת הצהרים, ממי שמעקמים את האף על איחורים ושיחות ברזייה. התכנית, לוח הזמנים והאיכפתית שלכם מהעובדים מאפשרים להם לנהל את עצמם על פיהם, מבלי שתזדקקו לפעולות של פיקוח והשגחה

אנחנו כאן, בשלוש-ארבע, נשמח להציע עוד רעיונות, להיות חלק מחשיבה משותפת, תמיכה ארגונית, למשל בתחומים האלו:

תקשורת בין מנהלים או יחידות שונות שלדעתך מקשות על היעילות ומשפיעות על שורת הרווח

תהליך קליטה נכון של מנהלים או עובדים חדשים

תכנון של שינוי ארגוני

חשיבה על צוותים - הקמת צוות חדש, גיבוש צוות הנהלה, פיתוח צוות

חשיבה על מנהלים: שיפור מיומנויות ניהוליות, תקשורת עם עובדיהם, שיפור מיומנויות אבחון ומיון עובדים.

תרצו לחשוב יחד על רעיונות נוספים?

אנחנו כאן, צרו קשר

bottom of page