עובדים החווים רגשות חיובים תורמים רבות להצלחת הארגון - קבלו 5 דרכים להעלאת הרגשות החיוביים בארגון
top of page
הרשמה לניוזלטר

עובדים החווים רגשות חיובים תורמים רבות להצלחת הארגון - קבלו 5 דרכים להעלאת הרגשות החיוביים בארגון

5 דרכים  להעלאת הרגשות החיוביים בארגון

מודל הבנייה וההרחבה של ברברה פרדריקסון The broaden-and-build theory of positive emotions משנת 2004 מתחום הפסיכולוגיה החיובית טוען שככל שנחווה יותר רגשות חיוביים, נחווה צמיחה וגדילה בתחומים רבים הקשורים ביצירתיות ובהרחבת רפרוטאר התגובות שלנו. על פי המודל כשאדם חווה רגשות חיוביים הוא מסוגל לחשוב על מגוון רחב יותר של אפשרויות לפתרון הסוגייה העומדת לפתחו. רגשות חיוביים דוגמת שמחה, עניין, שביעות רצון ואהבה מביאים אותנו לרצות לחקור, לגלות עניין, לשתף פעולה ולחשוב באופן יצירתי יותר. מהצד השני של המטבע, רגשות שליליים מצמצמים את מנעד היכולות שלנו (לדוגמא במודל ה-fight or flight) להשרדות בלבד. כך דרך התנסויות בעלות רגש חיובי אנשים מגלים יותר יצירתיות, סקרנות וגמישות. הם מעורבים יותר חברתית ומרגישים בריאים יותר.מחקרים מאוחרים יותר של המודל מצאו שאנשים שחווים רגשות פוזיטיביים מגלים תבניות חשיבה לא שגרתיות, גמישות, יצירתיות, אינטגרטיביות, פתיחות למידע ויעילות. הם גם גילו העדפה למגוון ולרפרטואר התנהגויות רחב יותר ואפילו נמצאה השפעה על שיפור היכולת הקוגנטיבית.בעוד שרגשות נגטיביים נתפסו כמצמצמים את תשומת הלב וגורמים להחמיץ הזדמנויות לראייה רחבה של הסיטואציה.ואיך כל זה יכול לתרום לארגון?סביבת עבודה פתוחה, נעימה, מאפשרת, מזמינה, היודעת לתת ביטוי לקולות שונים, יכולה לשפר את ביצועי העובדים ואיתם את ביצועי הארגון. ניתן להוסיף לכך גם את סגנון ניהולי ותרבות ארגונית שאינם שתלטניים אלא מאפשרים הבעת דעה, יכולת להשפיע, להתפתח וללמוד בארגון. כל אלו לצד ערך מוסף, תרומה לקהילה ומגוונות בהעסקה יכולים לתרום לגמישות מחשבתית, שיתופי פעולה ויצירתיות שישפיעו בהמשך על הישגיו העסקיים של הארגון.

ואיך כל זה יכול לתרום לארגון??

סביבת עבודה פתוחה, נעימה, מאפשרת, מזמינה, היודעת לתת ביטוי לקולות שונים, יכולה לשפר את ביצועי העובדים ואיתם את ביצועי הארגון. ניתן להוסיף לכך גם את סגנון ניהולי ותרבות ארגונית שאינם שתלטניים אלא מאפשרים הבעת דעה, יכולת להשפיע, להתפתח וללמוד בארגון. כל אלו לצד ערך מוסף, תרומה לקהילה ומגוונות בהעסקה יכולים לתרום לגמישות מחשבתית, שיתופי פעולה ויצירתיות שישפיעו בהמשך על הישגיו העסקיים של הארגון.

אז איך עושים את זה?

קבלו 5 דרכים (מתוך רבות מאד) להעלאת הרגשות החיוביים בארגון:

1. משוב - איך תדעו אם העובדים שלכם מרוצים? -

תשאלו אותם על בסיס שוטף וקבוע איך הם מרגישים. מומלץ לא להמתין לשיחות החתך או למפגשי ההערכה. אלא להקדיש זמן אחת לחודש זמן לשאול אותם: איך הולך? מה לא הולך ומה יכול לגרום להם להיות מרוצים.

2. פרו אקטיביות - מה אתם יכולים לעשות כדי שעובדים יהיו מרוצים?

להקשיב, לתת מקום, לאפשר להם להשפיע, להביע דעה. לתת להם הזדמנות ללמוד, להתפתח ברמה המקצועית. הזדמנות לעבודת צוות, לשיתופי פעולה ולהיות חלק מפרויקטים מרכזיים בארגון.

3. מה עוד אתם יכולים לעשות כדי שהעובדים שלכם יהיו מרוצים?

להתעניין בהם כבני אדם. לדעת מה משמח אותם וממה הם מוטרדים בחייהם הפרטיים. לדעת מעט על האנשים המשמעותיים להם (בני זוג, ילדים, הורים), לזכור לברך אותם בימי שמחה וחג ולהציע תמיכה ואוזן קשבת בימים קשים.

4. מה אסור לעשות?

מעבר למה שאסור בחוק, להמנע מלנהוג באופן משפיל, פוגעני או אלים כלפי העובדים. להמנע מלבטל ולא לשלול דעות אחרות, להמנע מצעקות, התנהגות אלימה, משפילה וקולנית. ולדאוג שאחרים אינם נוהגים כך.

5. מה הארגון כולו יכול לעשות כדי לעורר רגשות חיוביים?

לייצר ערך לעובדים. להיות מעורב בפעילות לטובת הקהילה, למסד קוד אתי המגדיר מגוונות בתעסוקה, מניעת הטרדה ואפלייה מכל סוג, הזדמנות לקידום לפי ביצועים ותחושת הוגנות ושקיפות.

בהצלחה!

תיוגים:

bottom of page