על קארמה (कर्म) ושימוש נכון בנטוורקינג - מתכון בן 5 שלבים לפנייה לאנשי הקשר שלכם
top of page
הרשמה לניוזלטר

על קארמה (कर्म) ושימוש נכון בנטוורקינג - מתכון בן 5 שלבים לפנייה לאנשי הקשר שלכם


על קארמה (कर्म) ושימוש נכון בנטוורקינג -  מתכון בן 5 שלבים לפנייה לאנשי הקשר שלכם

"כולנו רוצים לתת

רק מעטים יודעים איך.

צריך ללמוד כעת שהאושר לא מחייך,

שמה שניתן אי פעם לא ילקח לעולם"

(נתן זך)

את שיעור היוגה האחרון פתחה המורה בקטע קצר העוסק בקארמה ואומר בתמצות: "בצע את פעולותייך ללא הרף וללא הצמדות". כשהמסר הוא לא לצפות לכלום בתמורה, ללא קשר לפירות הפעולה.

מונח הקארמה (कर्म , מסנסקריט - "פעולה" או "מעשה") הוא מושג פילוסופי-מיסטי המתאר מחזור מלא של יחסי סיבה-תוצאה. זהו סך כל מעשיו של האדם - בעבר, בהווה ובעתיד.

אחד העקרונות המרכזיים בקארמה הוא שהכוונה והמעשים של האדם משפיעים על העתיד שלו. מעשים טובים ישפיעו על קארמה טובה ועל האושר העתידי של האדם ולהיפך.

ומה כל זה שייך לחיפוש עבודה?

אחד המהלכים הקשים ביותר לרבים ממחפשי העבודה הוא לפנות לאנשי הקשר, לנטוורקינג שלהם. הם חשים חלשים, נזקקים, תלויים ב'טובות' של אחרים.

נטוורקינג נחשב לאחד מהערוצים האפקטיביים ביותר למציאת התפקיד הבא. דרכו תגיעו לאיש או לאישה שיספרו לכם על תפקיד שלא שמעתם על קיומו או ימליצו עלכם למרות שאתם לא בדיוק מתאימים לו על הנייר.

כשאתם מהססים או חוששים לפנות לאנשים שיכולים לסייע לכם בתפקיד הבא, זכרו את הקארמה. זכרו כמה פעמים פונים אליכם בבקשה לתת - מזמנכם, מהמשאבים שלכם, כסף, רעיון, עצה.

לרובנו קל לתת ואנחנו שמחים לעשות זאת. אני מאמינה שזהו גם הלך הרוח של מרבית האנשים שתפנו אליהם. הם ישמחו לחשוב איתכם, להקדיש זמן ולחבר אתכם לקשרים שלהם שיניבו את התפקיד הבא שלכם.

כדי להפוך את הפנייה לאנשי הקשר שלכם לקלה יותר, קבלו מתכון בן 5 שלבים:

שלב 1. מפו את אנשי הקשר בספר הטלפונים שלכם בנייד

מה שמכונה לא אחת "רשימת ה-100". מי מאנשי הקשר שלכם מכיר/מחובר/יודע על תפקידים מעניינים.

שלב 2. מפו את אנשי הקשר למספר מעגלים

מעגל ראשון - חברים קרובים ובני משפחה - אלו האנשים שתמיד ניתן לפנות אליהם. הם ישמחו לעזור, אפשר "לנדנד" להם ולפנות אליהם פעם אחר פעם.

מעגל שני - קשרים רחוקים יחסית אך בעלי פוטנציאל גבוה לחבר אתכם ל"לידים" חמים. כלומר, החיבור שלהם לתפקיד הבא שלכם הוא בעל פואנציאל גבוה. לאנשים אלו ניתן לרוב לפנות פעם אחת ויחידה.

מעגל שלישי - חברים-של-חברים - לאיש/ת הקשר שלכם מעגל קשרים שיכול לסייע לכם. השתמשו במעגל הזה בזהירות ושמרו אותו לעיתות חירום.

שלב 3. תרגלו פגישת נטוורקינג על אנשי הקשר מהמעגל הראשון

לפגישת נטוורקינג כללים משלה - בחלקה הראשון היא עוסקת בהעלאת זכרונות משותפים ועדכונים. החלק הזה צריך להיות קצר.

בחלקה השני אתם מציגים את עצמכם ואת הכיוון שלכם ומבקשים את עצתו של האדם עימו אתם נפגשים. מומלץ מאד לקיים את פגישות הנטוורקינג הראשונות עם אנשי המעגל הראשון - אליהם תוכלו לחזור גם בהמשך.

בסיום השיחה מומלץ לבקש מהם משוב - מה עבד טוב בשיחה ומה כדאי לשפר לפגישות הבאות.

שלב 4. פנייה למעגל השני - רק כשאתם מתורגלים ומבושלים עם הכיוון המקצועי הבא שלכם.

לכולנו יש "נכסים" טובים מאד בקרב אנשי הקשר שלנו. למרביתם נוכל לפנות בבקשה לפגישה רק פעם אחת בלבד. אם משום שמדובר באנשים רחוקים מאיתנו יחסית או שהם עסוקים או בכירים.לכן חשוב מאד להגיע לפגישה כזאת כשהכיוון המקצועי ברור לכם ואתם כבר מתורגלים ומיומנים בפגישות נטוורקינג.

שלב 5. סיכום פגישת נטוורקינג

עם סיום הפגישה, גם אם התקיימה טלפונית, מומלץ מאד לשלוח מייל תודה וסיכום של הפגישה. חשוב שהמייל יהיה ערוך באופן כזה שכל מה שהאדם עימו נפגשתם יתבקש לעשות הוא להעבירו הלאה כדי לסייע לכם במציאת תפקיד.אם המייל יהיה מעורפל וידרוש עבודת עריכה גדולה מדי מצד המקבל כדי להעבירו הלאה, סיכוי לא קטן שהוא יישכח ולא יטופל.

והמלצה לסיום - לדעת לחיות עם ה"לא" - כמו שמומלץ בקארמה - "בצע את פעולותייך ללא הרף וללא הצמדות". גם אם קיבלתם תשובה שלילית, התעלמות, פגשתם אנשים שהבטיחו ולא קיימו, חשוב לא לראות בכך כשלון של השיטה.מומלץ לא לשפוט או לכעוס על המתעלמים, אלא להמשיך הלאה באותה דבקות, ולגלות אנשים נפלאים שלא ידעתם שהם כאלה.

בהצלחה!

תיוגים:

bottom of page