אין מה לכעוס, אין מה לרגוז - או איך לצלוח בשלום את הריאיון הטלפוני
top of page
הרשמה לניוזלטר

אין מה לכעוס, אין מה לרגוז - או איך לצלוח בשלום את הריאיון הטלפוני

אין מה לכעוס אין מה לרגוז - אין לצלוח ראיון טלפוני בשלום

בשבועיים האחרונים קיימתי לא מעט ראיונות טלפוניים. לפתחי הגיעו שתי משרות בכירות ומעניינות וחלק מהתהליך הוא השיחה הטלפונית עם מועמדים רלוונטיים. ניתן לתאר את תהליך הגיוס כמשפך שבצידו הרחב מתקבלת כמות גדולה מאד של פניות ובקצה הצר שלו נמצא את המועמד/ת שהתקבל לתפקיד.

הריאיון הטלפוני ממוקם בחלק הראשון של התהליך, אבל מתקיים לרוב לאחר שני שלבים של מיון קורות החיים. מיון ראשוני שביצעו אנשי הגיוס ומיון נוסף שהלקוחות או המנהלים המגייסים מבצעים.

תפקידו של הריאיון הטלפוני הוא לוודא שיש הסכמה בין שני הצדדים על עניינים בסיסיים הנדרשים מהתפקיד. לדוגמא, מיקום גיאוגרפי, ציפיות שכר, שליטה בכלי טכני, שליטה מספקת באנגלית ועוד. אבל זאת גם הזדמנות לרושם ראשוני מהיכולת הבינאישית של המועמד. כלומר, אם כבר הגעת לשלב הריאיון הטלפוני, ניכר שיש לך יכולות ורקע מתאימים מאד לתפקיד ופה לראשונה המגייסים נחשפים למפגש ישיר איתך המועמד.

תקצר היריעה, כמו שאומרים, לתאר עד כמה ראיונות טלפוניים עולים על כל דימיון. יש מי שמופתע ("לא זוכר שהגשתי מועמדות"), כועס ("זה לא תפקיד מספיק בכיר, כבר עכשיו אני עושה משהו כזה"), לוחש (כי הוא באמצע העבודה). יש מי שמרבים בתיאור פרטים אישיים ופחות רלוונטיים ("בדיוק מוציא את הילד מהגן, זאת הזדמנות להיות איתם עכשיו, כשאני לא עובד"). ועוד ועוד...

ובכן, חשבתי לחלוק איתכם סודות של מגייסים ולהציע הכנה לראיון הטלפוני:

בקיאות - הגשת מועמדות לתפקיד? קח בחשבון שיחזרו אליך. זה בדיוק מה שאתה רוצה. נסה לעקוב אחר המועמדויות שהגשת וגלה שליטה בסיסית לפחות בתפקיד המדובר. אפשר לבקש תזכורת, אבל העדר מוחלט של מושג למי שמחפש עבודה זה מעט תמוהה.

פניות - תמיד מומלץ לענות לשיחת הטלפון, כי לא תמיד אפשר יהיה לקבל הזדמנות לריאיון טלפוני. אבל אם אתה באמצע ישיבה, הרצאה או פגישה, זה יהיה לא מקצועי מצדך לקבל את השיחה וללחוש בטלפון.

נימוס/אורך רוח/נעימות - כל התכונות הבסיסיות במפגש בין אנשים. או כמו שערן זרחוביץ הגדול בשבתו כסופר נני אומר "אין מה לכעוס, אין מה לרגוז" גם אם התפקיד לא מתאים, גם אם הוא לא הולם את הדרישות הכספיות שלך, או שמפריעים לך באמצע משהו חשוב, לעולם לא תדע מתי נפגש שוב וזכרון המפגש הלא נעים איתך יישאר לאורך זמן עם מי שנמצא מעבר לקו.

המנע מ-(TMI (Too Much Information - זו שיחה מקצועית. התמקד בנושאים מקצועיים, תן מקום להסברים וספר על הדרך המקצועית.

בהצלחה!

תיוגים:

bottom of page