נשים, השכלה ושוק העבודה - לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית
top of page
הרשמה לניוזלטר

נשים, השכלה ושוק העבודה - לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית

מה את רוצה להיות כשתהיי גדולה?

חינוך והשכלה הם שניים מהמנופים המשמעותיים ביותר לצמצום פערים חברתיים. כך גם עולם העבודה. במחקרים רבים שעורך מכון טאוב, מנותחת הסוגיה הזו מהיבטים שונים של צמצום פערים בחברה הישראלית. אחד הנושאים המעניינים בדיון הזה הוא כוחה של ההשכלה לצמצם פערים בין כושר ההשתכרות ותפקידים של נשים וגברים בשוק העבודה. ממאמר שפירסם המכון בשנת 2013 עולה ש: "להשכלה יש תפקיד מרכזי בהסבר ההשתתפות של נשים בשוק העבודה והשינויים שחלו הן בפעילות הכלכלית של נשים והן בהרכב כוח העבודה" למאמר המלא

ביום ראשון הקרוב תפתח שנת הלימודים האקדמית. הפעם הפתיחה הזו מרגשת אותי במיוחד. לקראתה היתה לי הזכות ללוות שלוש נשים צעירות, מוכשרות ומרשימות בדרכן לבחור (ולהבחר) את המקצוע אותו ילמדו באוניברסיטה ובכוחו להשפיע על עתידן.

התהליך עסק בשאלות של הזדמנויות, מימוש פוטנציאל, עניין, יכולת השתכרות, יוקרה, מאמץ. הוא דרש כנות, מודעות עצמית ופתיחות.

אחת התמודדה על מקומה בבית הספר לרפואה ויחד התכוננו למבחני המיון והראיונות, השנייה התלבטה ולבסוף בחרה בכיוון טיפולי-חברתי בבית הספר לעבודה סוציאלית והשלישית, הפרטית שלי, בחרה מתוך מגוון אפשרויותיה את לימודי ההנדסה.

מסע ארוך ומעניין יש לכל אחת מהן לפלס ולעצב את עתידה בדרכה שלה. אבל כבר עכשיו אני יכולה לומר שאם העתיד של שוק העבודה בישראל ושל נשים בשוק העבודה הוא כפניהן, מחכה לנו עתיד מבטיח של מקצועיות, מצוינות ואנושיות.

בהצלחה חברות יקרות שלי, אתן גאווה בלב. shron kux, roni hadar, ela sadan

תיוגים:

bottom of page