ליצירת קשר

שלוש-ארבע

גיוס, פיתוח אירגוני, יעוץ קריירה

 

מושב לכיש

נייד: 050-2128772​​

jobs@hhadar.co.il

הרשמה לניוזלטר

  • Hila's facebook
  • LinkedIn - Hila Hadar

© 2017. כל הזכויות שמורות להלה הדר. שלוש-ארבע - גיוס, פיתוח אירגוני, יעוץ קריירה

פוסטים אחרונים
Please reload

משרות
Please reload

הרשמה לניוזלטר

זה שוחק? על חוויה סוביקטיבית של לחץ ו-5 טיפים להקלה על תחושת השחיקה של העובדים בארגון

20/03/2019

 

 

 

מאחורי הסרטון מעולה שהפיק משרד הבריאות במטרה לעודד את עובדיו לדווח ולספר על תחושות שחיקה, עומדת הנחת העבודה שחוויית הלחץ והשחיקה היא סוביקטיבית. תלויית מצב, תפקיד, מעגלי תמיכה אישיים ועוד. בסרטון מוצגים עובדים שונים (שאת כולם מגלם דב נבון הגדול) במערכת הבריאות המציגים מצביo מעוררי שחיקה שהינם תלויי תפקיד.

שחיקה בעבודה מוגדרת כמצב שלילי בו העובד חווה תשישות רגשית, פיזית, וקוגניטיבית. אדם שחוק ינסה להתרחק מגורמי לחץ, הוא יעדר ואף יעזוב את מקום העבודה או במידה שלא יוכל להתרחק פיסית ממנו - הוא יאבד את האכפתיות והמוטיבציה וביצועיו ייפגעו. לשחיקה עלולה להיות השפעה על הבריאות והיא גורמת לתחלואת לב, סכרת, הפרעות שינה, דיכאון, ועוד.

שעות העבודה המרובות, הרצון להצטיין ולהתקדם, המכשיר הסלולרי שמחבר אותנו לעבודה בכל מקום שבו נהיה - אלו רק חלק מהגורמים שהפכו את מצוקת הלחץ שלנו למגפה של ממש. ארגון הבריאות העולמי הכריז כי עד שנת 2020 תהיה בין המחלות הנפוצות ביותר בעולם. בארה"ב לבדה, ההפסד למעסיקים מטיפול רפואי ואובדן ימי עבודה בעקבות לחץ היה 300 מיליארד דולר בשנה, ובאיחוד האירופי מדובר על 20 מיליארד יורו.

אחת התובנות המרתקות מחקר הלחץ והשחיקה היא שמדובר בסוגייה סובייקטיבית. כשחוקרים בדקו את התופעה וביקשו מעובד וממנהלו לתאר את רמת העומס והשחיקה של העובד, התקבלה תמונה שונה לחלוטין. קשה לנו כמנהלים לנחש מה אדם אחר חווה כגורמי הלחץ בעבודה. פעמים רבות אנחנו מוצאים פערים גדולים בין החוויה האישית של עובדים לעומת החוויה שמנהלים חושבים שעובדיהם חווים. נמצא גם שככל שלאדם בכיר ובעל כח וסטטוס גבוהים יותר בארגון, הוא מתקשה יותר ראות את האחרים וביניהם עובדיו.

 

 

קבלו 5 רעיונות מה אפשר לעשות כדי להתמודד עם תופעות של לחץ ושחיקה בארגון:

1. למפות - איך תדעו אם העובדים שלכם שחוקים? תשאלו אותם

בקשו מהם לציין ולדרג מהם 4 גורמי לחץ בולטים מהמשמעותי ביותר להכי פחות. המידע שיתקבל יאפשר לכם לשוחח איתם ובהמשך נהל נכון יותר את העובדים ואת חוויות השחיקה שלהם

2. להבין - שלחץ הוא חוויה סוביקטיבית

ולכן אין מקום להשליך מתחושת הלחץ של מנהלים לתחושת הלחץ של עובדיהם.

3. לאפשר - שחרור של הלחץ

בכל דרך שניתן ליצור הפוגות - אירועי רווחה, יציאה מהמשרד, תרגול גופני קצר, סדנאות מיינדפולנס ועוד.

4. להתייחס - להיות קשובים ורגישים

להכיר את העובדים גם על מעגליהם הרחבים יותר. להיות מודעים לגורמי לחץ אחרים דוגמת התמודדות עם מחלה, תינוק חדש ואיך הם משפיעים על אישית על חברי הצוות השונים.

5. לחזק - תחושת שייכות וצוותיות

תחושה של שותפות, גיבוי, שייכות ואפשרות לחלוק ולתת כתף השפעה ניכרת על הקלה בתחושת השחיקה

 

 

בהצלחה!

 

Please reload