איך ממנפים תשובה שלילית? 5 רעיונות להתמודדות עם העובדה שנשרתם מתהליך הגיוס
top of page
הרשמה לניוזלטר

איך ממנפים תשובה שלילית? 5 רעיונות להתמודדות עם העובדה שנשרתם מתהליך הגיוס

התמודדות עם תשובה שלילית

לאחרונה השלמתי תהליך גיוס למשרה מעניינת, מבוקשת ובכירה. באופן נדיר, הגענו לישורת האחרונה של התהליך עם שלושה מועמדים טובים מאד, שכל אחד מהם השלים את כל תהליך הגיוס ויכול היה לדעתנו למלא היטב את התפקיד. מנקודת המבט של המגייסים והמנהלים, זו סיטואציה מצויינת, היא מאפשרת לנו: להתלבט ולשקול ניואנסים בין מועמדים, להגיע למשא ומתן על הסכם העבודה בתחושה שיש אלטרנטיבות

ואם בסופו של דבר המועמד הנבחר לא יקבל את הצעתנו, נוכל לפנות למועמדים הטובים הנוספים.

מבחינת ההודעה למועמדים שלא זכו בתפקיד - זה החלק הפחות נעים בתהליך בתקשורת עם מועמדים עימם הייתי בקשר לאורך זמן, אשתדל להודיע להם על הדחיה בשיחה טלפונית.

מכיוון שהשיחה הזו טומנת בחובה אכזבה, אשתדל לעשות את מירב המאמצים לעודד ולרכך את השיחה.

לאורך השנים הבחנתי בדפוסי תגובה שונים של מועמדים ל"שיחת הדחייה".

רובם מודים בפורמליות וממהרים לסיים את השיחה.

אחרים משתדלים להיות מאופקים אך מביעים את אכזבתם.

ורק מיעוט קטן משכיל "למנף" את הסיטואציה ולהפיק ממנה הזדמנות.

מעבר לאכזבה ולרצון לשמור על איפוק, הם עושים שימוש נכון בחלון ההזדמנויות שנפתח ממקור לא צפוי ולהשתדל להפיק ממנו הזדמנויות ותפקידים נוספים.

זכרו, הסיטואציה כאמור לא נוחה לנו, אנשי הגיוס. ולכן במפגש הזה עם המועמדים המאוכזבים ננסה לתת להם תקווה וכיוון.

המלצתי: השתמשו בחלון הזה למנף הזדמנויות נוספות.

אז איך עושים את זה? קבלו -

5 טיפים איך לנהל נכון מפגש עם מגייסים המודיעים לכם שלא התקבלתם לתפקיד

1. הודו באדיבות -

"תודה שחזרת אלי. אני מעריך/ה את הטלפון" או: "שמחתי להיות חלק מהתהליך, להכיר את המנהלים ואת המקום". היכולת לראות את המאמץ ואת הצדדים החיוביים גם במעמד המאכזב הזה, מלמדת רבות על החוסן האישי שלכם ועל היכולת לנהל אותה מתוך אכזבה ותחושת כשלון.

2. הביעו אכזבה מאופקת -

"חבל, היתה לי הרגשה שזה יכול היה להתאים, שיש ביכולתי לתרום רבות לארגון"גם את האכזבה צריך לנהל ולהוביל בצורה נכונה. זה מקום טוב להביע בו רגשות אך באופן שיתרום לכם להמשך התהליך. מהצד השני של המטבע, תחושות של מריריות וקיפוח יציגו אתכם באור פחות מחמיא למי שמבקשים במעמד הזה לפתוח חלון נוסף.

3. נסו להבין מדוע

"נסו לזהות איזה שלב או נקודה ספציפית בתהליך כשלתם לדעת המגייסים או המנהלים.אם בפן המקצועי - כדאי להתכונן טוב יותר לתפקיד הבא. ממליצים שהשיחה עימם האירה אתכם באור לא מספיק מחמיא, מומלץ לשקול ממליצים אחרים.מרכז הערכה - כדאי בעתיד לבצע שוב את המבחנים.

4. בקשו משוב

"אשמח לקבל משוב מדוע זה לא הסתדר, כדי ללמוד לפעמים הבאות / כדי שאהיה יותר מדויק/ת בתהליכים הבאים". ההזדמנויות לקבל משוב עליכם כמועמדים הן נדירות מאד. העובדה שהתקדמתם והפכתם למועמדים מובילים עומדת לטובתכם, אך אם היו נקודות שהכשילו אתכם, זו הזדמנות לשמוע עליהן וללמוד איך ניתן להשתפר בהמשך.

5. הציעו את עצמכם לתפקידים אחרים

מבחינת המגייסים אתם מועמדים רלוונטיים מאד. השלמתם תהליך גיוס מלא (ראיונות, מבחנים, ממליצים ועוד) ואתם מחפשים עבודה. כך שאם במקרה יש להם תפקידים דומים או שבעתיד הקרוב יפתחו תפקידים דומים, מן הסתם תהיו המועמדים הראשונים אליהם יפנו כדי להציע את התפקיד. זה זמן נכון לשוב ולחדד עד כמה אתם בעניין.

בהצלחה!

תיוגים:

bottom of page