"ומה שהולך פה, אולי זה לא בשבילי" - 5 רעיונות איך לצאת מתחושת התקיעות ביציאה לשוק העבודה
top of page
הרשמה לניוזלטר

"ומה שהולך פה, אולי זה לא בשבילי" - 5 רעיונות איך לצאת מתחושת התקיעות ביציאה לשוק העבודה

"ומה שהולך פה, אולי זה לא בשבילי" -  5 רעיונות איך לצאת מתחושת התקיעות  ביציאה לשוק העבודה

"רצינו קצת להיות לבדנו פתאום היו המון אנשים היה לנו טוב, נהיה לנו רע חשבנו כבר לחזור חזרה אז תגידו לי למה הכל קורה דווקא לי ומה שהולך פה אולי זה לא בשבילי" (מילים: ג'ון לנון ופול מקרטני, תרגום: אריק איינשטיין)

בשבת ציינו בגלגלצ 5 שנים למותו של אריק אינשטיין. בין כל השירים המופלאים שלו, התגנב גם "היה לנו טוב, נהיה לנו רע". תרגום שירם לנון ומקרטני: The Ballad of John and Yoko.

מה שמשך את תשומת ליבי בשיר הזה הוא הלך הרוח: עשינו צעד, יצאנו לדרך, בחרנו משהו והוא התקלקל. אז יאללה, בואו נחזור למה שהיה קודם.

בתהליכי ייעוץ קריירה אני נתקלת לא אחת בהלך רוח דומה למי שמצויים בצומת קריירה. הם מחפשים תפקיד חדש מתוך עבודתם הנוכחית אותה מיצו והיא כבר לא משמחת אותם.

בתהליך החיפוש שמספק הצצה לעולם העבודה, נוצרים לא אחת מצבי משבר ותסכול המעוררים חשק לחזור חזרה למוכר. נכון שלא טוב לי, אני לא מרוצה בתפקיד, הוא קטן עליי, ההערכה לא מספקת וקשה לקום בבוקר. אבל מי אמר שבחוץ מחכה משהו יותר טוב, אולי עדיף להשאר בקיים, למרות שהוא לא מספק, אבל לפחות מוכר.

תכנית ייעוץ קריירה בנויה מ-3 צעדים עיקריים:

צעד ראשון: מיקוד תפקיד - בירור ובדיקה מה התפקיד שמעניין אותנו, לאיזה משרה אנחנו שואפים ואיפה אנחנו רוצים למצוא את עצמנו בשלב הבא בקריירה שלנו.

צעד שני: אחרי שהתמקדנו ב-2-3 תפקידים מעניינים, אנחנו בודקים ביחד איפה נמצא אותם. מהם המקורות לאיתור תפקידים כאלו - מדיה חברתית, לוחות דרושים, עמודי קריירה של חברות וכמובן נטוורקינג.

הצעד השלישי: יציאה אקטיבית לשוק העבודה - הוא לרוב הצעד הקשה מכולם. גם כשמצאתם תפקידים מעניינים הם לא תמיד רלוונטיים מבחינת מרחק ושכר, הגשתם מועמדות ולא תמיד חזרו אליכם וכמעט ולא מזמנים אתכם לראיונות עבודה.

המעבר בין השלב השני לשלישי הוא שלב בו רבים מרגישים תקועים ולא רלוונטיים ואז מתעוררת שוב השאלה "למה אנחנו צריכים את כל זה".

מכיוןן שמדובר בדפוס שפוקד רבים ממחפשי העבודה,

קבלו 5 רעיונות איך לצאת מתחושת התקיעות והתסכול במעבר משלב החיפוש הפנימי לשלב היציאה לשוק העבודה:

שלב 1. הזכירו לעצמכם מה היו הסיבות בעטיין החלטתם לחפש תפקיד חדש

שחזרו את תחושת תסמונת מוצ"ש, כשצריך לשוב לעבודה לאחר סוף השבוע. נסו להזכר מתי בפעם האחרונה גיליתם התלהבות ושמחה מפרויקט מעניין או מפגישה מתוכננת.

שלב 2. הזכירו לעצמכם כמה עניין וסיפוק אתם יכולים להפיק מתפקיד חדש

את תחושת ההתרגשות, האנרגיה הטובה וקוצר הרוח להגיע כבר לעבודה כדי לממש את כל הרעיונות וההזדמנויות. וזכרו שזה לא רק זכרון מתוק אלא אפשרות אמיתית לחזור לתפקידים משמחים כאלו.

שלב 3. חיזרו לבסיס

חיזרו לרשימות המקוריות, איזה מקור אפשרי לתפקיד עוד לא מיצינו, איפה עוד לא חיפשנו מספיק. חשוב להפוך כל אבן ולהיות שיטתיים. לכל מקור כזה יש בוודאי מקורות מקבילים או דומים. אם מדובר בלוחות דרושים או חברות השמה, תמיד ניתן לבחון מקורות דומים. לאתר קבוצות נוספות בפייסבוק ובלינקדאין, עמודי קריירה של חברות דומות ועוד.

שלב 4. עקביות

את אותן שגרות חיפוש בשיבחן דיברנו כבר לא אחת פה המשיכו לתחזק. זו חייבת להיות משימה מרכזית ביום שלכם ולא כזאת שנדחקת לסוף היום ומבוצעת כלאחר יד. בצעו סריקה קבועה של כל המקורות (מה התחדש בעמודי הדרושים, הקבוצות במדיה החברתית, עמודי הקריירה).

שלב 5. עשו משהו חדש ונועז שנמנעתם מלעשות עד כה

תחשבו על הצעד או המעשה שיכולים להיות שוברי השיוויון. אם מצב התרדמת הזה נמשך זמן מדי, מה יכול להיות הצעד הקיצוני שיכול לשבור אותה ויזרים אליכם הצעות חדשות. לעיתים מדובר בצעד שיש בו מן הסיכון (כמו להחשף מעט יותר בשוק העבודה או לספר לקולגות על הניסיונות שלכם). חשוב בשלב הזה לשקול יתרונות וחסרונות ולקחת סיכון מחושב.

בהצלחה!

תיוגים:

bottom of page