"אחרי החגים ייתחדש הכל" - 5 טיפים לחזרה לשגרת חיפוש העבודה
top of page
הרשמה לניוזלטר

"אחרי החגים ייתחדש הכל" - 5 טיפים לחזרה לשגרת חיפוש העבודה

חמישה טיפים מנצחים לחזרה לשגרת עבודה

"אחרי החגים יתחדש הכל

יתחדשו וישובו ימי החול

האוויר, העפר, המטר והאש

גם אתה, וגם את תתחדשו..."

אני לא בטוחה אם נעמי שמר שכתבה את השיר היפה הזה היתה אוהבת את החידוש המגדרי שהוספתי לו ואולי גם את ההקשר, אבל מילות השיר יכולות לכוון אותנו אל שגרה מחדשת שתיצור את השינוי.

אז קבלו 5 המלצות ל"שבירת צום החגים" - איך לחזור לכושר-חיפוש שיביא איתו הצעות, פגישות, הזדמנויות ועבודה חדשה:

1. בססו שגרת חיפוש - חזרו לשגרת היום בו עיקר עיסוקכם הוא חיפוש עבודה. הקדישו זמן לעבור על מיילים, לחיפוש בלוחות הדרושים, בלוחות הקריירה של חברות גדולות, לבדיקת הזדמנויות בלינקדאין ובפייסבוק. הרבעון הרביעי של השנה הוא לרוב תקופת שיא בחיפוש עבודה וניסיוני מלמד שבעוד מספר ימים תהיה עלייה גדולה בכמות המשרות המעניינות שתפגשו ברחבי המדיה החברתית.

2. Restart - התניעו מחדש את כל מה שלקחתם ממנו חופשה במהלך הקיץ והחגים. הכוונה היא לא רק לדיאטה ולכושר. אלא לארגון מחדש של קורות החיים, להגדרת מאגר החיפושים, ליצירת קשרים נוספים בלינקדאין, לבדיקה נוספת של מאגר הנטוורקינג וליצירת קשר עם חברים, בני משפחה וקולגות מהעבר.

3. אל תפחדו מ-Doing לשם ה-Doing - עשייה לשם עשייה מומלצת מאד כדי להחזיר את המערכת לפעולה. גם אם הפעולות הראשונות יראו לכם חסרות טעם או מיותרות, עצם העשייה וה-Set Up מתחילים להתניע את הגלגלים ומייצרים את ההזדמנויות הבאות.

4. מה אפשר לעשות אחרת? - אחרי שהחזרתם את כל המערכת לפעולה, עכשיו כדאי לחשוב הפוך. מה מכל הצעדים שנקטתם הייתם יכולים לעשות אחרת? האם אפשר לפנות אחרת לאנשי הקשר, להציג את עצמכם באור שונה. אולי משהו מחוויות החופשה והחגים הצית קצה של רעיון חדש שאפשר לפתח? אנשים חדשים שיכולים ליצור לכם קשר מעניין?

5. תהיו אקטיביים - התחלתם תהליך במקום מסוים והקשר נותק, זה זמן נהדר ליצור קשר, לבדוק אם יש משהו חדש או מתחדש על הפרק. שמעתם על מחקר חדש בתחום המקצועי שלכם, הקדישו זמן ללמוד ולהעמיק בו. שמעתם על חבר או חברה שבדיוק עומדים בפני שינוי, צרו איתם קשר, הציעו עזרה או פעילות משותפת.

תיוגים:

bottom of page