כשמחפשים עבודה עדיף לברור תפקידים בפינצטה - על הפירות שנקצור כשנחפש עבודה באופן ממוקד
top of page
הרשמה לניוזלטר

כשמחפשים עבודה עדיף לברור תפקידים בפינצטה - על הפירות שנקצור כשנחפש עבודה באופן ממוקד


יתרונות החיפוש הממוקד

הגישה הרווחת בקרב רבים ממחפשי העבודה היא להגיש מועמדות לכמה שיותר משרות, תוך תחושה שעדיף ל"כסות את כל הגזרה" "לירות לכל הכיוונים" "לתקוף בכל החזיתות" ועוד מונחים מעולמות צבאיים שתכליתם היא לבשר לעולם שאנחנו פה ורעבים לתפקיד.

דעתי בנושא שונה. המציאות מלמדת שככל שאנחנו ממוקדים ויודעים מה אנחנו מחפשים, התוצאות טובות יותר, מעסיקים חוזרים אלינו ומגלים עניין במועמדותינו.

על הפירות שיניב לנו תהליך קריירה ממוקד:

1. כשאתם מחפשים בכל הזירות - נוצרת תחושה של שפע משרות ושל שוק חי ותוסס. אתם מגישים מועמדות למשרות רבות. לחלקן אתם מתאימים ולחלקן פחות. אולם, תגובת השוק לפניות שלכן היא בהתאם ויחסית שיעורי ההתעניינות בכם נמוכים.

2. כתוצאה מכך אתם חווים תחושת תסכול ושחיקה - מחד, נראה שהשוק מלא בהיצע רלוונטי, מאידך, מעטים חוזרים אליכם. אתם מתחילים לחשוש שהבעיה אצלכם, שאיבדתם את האטרקטיביות שלכם בשוק העבודה והפכתם ללא רלוונטיים.

3. גם הדימוי המקצועי שלכם בשוק נשחק. אנשי גיוס עשויים לפגוש אתכם במספר זירות, מה שמעלה ספק בדבר המקצועיות שלכם.

4. להבדיל, בחיפוש ממוקד תפקיד - יש אמנם פחות היצע אך הפנייה יותר מדויקת ומתאימה. כך שכמות הפניות להגשות המועמדות שלכם, גדלה.

5. יתרון נוסף של חיפוש ממוקד - לאנשי הקשר שלכם קל יותר להבין מה אתם מחפשים – כך שחיפוש והאיתור של משרות מתאימות דרך אנשי הקשר הוא אפקטיבי יותר.

לסיכום, החיפוש הממוקד מביא ליותר פניות אליכם, מצמצם את תחושת התסכול והשחיקה ומונע שחיקה של התדמית המקצועית שלכם בשוק.

בהצלחה!

תיוגים:

bottom of page