אנשים ומקומות – זרקור על עולם עבודת הכפיים ההולך ונעלם
top of page
הרשמה לניוזלטר

אנשים ומקומות – זרקור על עולם עבודת הכפיים ההולך ונעלם

אנשים ומקומות - זרקור על עובדי הכפיים

הסרט התיעודי הצרפתי "אנשים ומקומות" הוא סרט נוגע ללב ולדעת.

הסרט מתאר מסע שעורכים קולנוענית ותיקה ועתירת נכסים והישגים אמנותיים (אנייס וארדה) עם אמן צעיר (JR), הנוהג לצייר על קירות, בערים וכפרים בצפון צרפת.

בסרט עוקב אחר תיעוד חייהם של תושבים מקומיים אותם הם פוגשים כשהם מצויידים ברכב מסחרי הנושא בתא המטען שלו מעבדת צילום משוכללת המפיקה פוסטרים ענקיים של הפרוטרטים של תושבי המקום, הנתלים על קירות חשופים בכפרים עצמם.

כאשר משקיפים על הסרט דרך משקפי עולם העבודה, מתמוגגים מהקשר המיוחד המתפתח בין שני אמנים ביניהם מבדילות יותר מ- 50 שנים, המוצאים שפה משותפת וחברות דרך המקצוע ואהבה המשותפת לאמנות. הדרך של האמן הצעיר ללמוד מהמאסטרית הותיקה והפתיחות שלה לאינטרפרטציות האמנותיות שלו על העבודות שלה מעוררת הערכה לפתיחות ולגמישות המחשבתית.

נקודה מעניינת נוספת, היא תשומת הלב המיוחדת שנותנים השניים לעובדי הכפיים שהם פוגשים במסעם. בעיירת כורי פחם שהתרוקנה מתושביה הם מתעדים דיירת בודדה אחרונה שנותרה בה ומסרבת להתפנות, תיעוד של דוור הכפר, של חקלאי לאחר משבר החקלאות בצרפת, מלצרית מקומית, עובדי הנמל ועוד.

הגדלת הדיוקן למימדים עצומים והדבקתו על קיר מקומי תוך תיאור הסיפור האישי והמקצועי, יוצרת אפקט עוצמתי, מעורר מחשבה ומאיר בזרקור עולמות אנושיים ותעסוקתיים בהם אנחנו ממעטים לעסוק בשגרה.

מעורר מחשבה, עשוי בעדינות ובחן, מעלה חיוך ומומלץ עד מאד.

bottom of page