הרשמה לניוזלטר

על התפר - מנהלים ועובדים איך להפוך את ממשק הזה לגורם משמר?


מחקר חדש ועדכני שערך העיתון דה-מרקר מגלה עובדה שהייתה ידועה לכולנו גם לפני משבר הקורונה – מנהלים הם אחד הפרמטרים החשובים ביותר לשביעות רצון העובדים והעובדות ממקום העבודה שלהם/ן.

עוד נמצא שבראש מצעד הגורמים החשובים ביותר לעובדות ולעובדים במקום העבודה עומדים יחסי העבודה, היחס ההוגן והשקיפות.

בעוד שהפרמטרים של מימוש עצמי והגשמת הפוטנציאל מגיעים רק במקומות ה-3 וה-4 והשכר, באופן עקבי, נמצא רק במקום ה-5 כשנבחנים הפרמטרים למידת שביעות הרצון בתפקיד.

מפתיע לגלות עד כמה פרמטר השכר "התדרדר" בסולם שביעות הרצון.

ממקום 2 בשנת 2019 – טרום הקורונה, עד למקום ה-5 בשנת 2022.

אם נצלול לסוגיית שביעות הרצון והשפעת היחסים על המנהלים עליה

הצפנו כמה השלכות לנושא כפי שעולות מהמחקר:

הכימיה עם המנהלים/ות נבחנת כבר בשלב ראיונות העבודה ותהליך הגיוס

בעידן בו כמות המשרות הפתוחות גדולה מאד ביחס למחפשי העבודה ולמקומם של המנהלים והמנהלות מקום מכריע במידת שביעות הרצון של העובדים, הרי שכבר בשלב ראיונות העבודה מועמדים בוחנים את הסוגייה הזאת – עד כמה יש לי כימיה עם המנהל/ת שמראיינים אותי.

אולי חוסר הכימיה הזה מעיד על סגנון הניהול או המפגש הבינאישי ויכולים להיות גורמים מכריעים בהחלטה האם להיענות להצעה ולהתקבל לתפקיד החדש בארגון החדש.

עבודה מהבית והשפעתה על היחסים עם המנהלים ומידת שביעות הרצון

לא מעט מנהלי ומנהלות משאבי אנוש מזהים שקיים קושי ממשי בניהול כשמדובר בעבודה מרחוק. עבודה מרחוק באופן מלא או היברידי היא כבר חלק מתנאי העבודה בארגונים רבים, שכך שחברות יצטרכו למצוא דרכים שבהן מנהלים יוכלו לגשר על המרחק הפיזי מהעובדים כדי להימנע משחיקה ומעזיבה.

הכשרת ופיתוח מיומנויות ניהול של ראשי צוותים

תהליכי פיתוח אותם ניתן למצוא במרבית הארגונים מוקדשים לרוב לדרגי הנהלה בכירים יותר. אך נמצא שהדרג המשפיע ביותר – דרג ראשי הצוותים – זוכים לפחות הכשרה ניהולית.

מדובר בקבוצה ניהולית שלה ממשק עם מרבים העובדים. מנהלות ומנהלים שלרוב התקדמותם לתפקיד ניהולי נובעת מביצועים מקצועיים מצוינים. אותם אנשים ונשים שרק לפני דקה היו חלק מקבוצת עמיתים אותה הם צריכים לנהל עתה – דווקא היא זוכה לפחות הכשרה ופיתוח בתחום מיומנויות הניהול.

אם מחברים את כל הפרמטרים האלו, ניכר שיש מקום לשים דגש ניכר בהכשרות, בתקשורת הפנימית ובתרבות הארגונית ליחסים ולאווירה שבין מנהלים לבין עובדיהם כדי לשמר את הכוח העבודה האיכותי שלכם.

תרצו לחשוב ביחד על התרבות הארגונית, על הכשרה והדרכה ניהולית ועל היחסים שבין העובדים למנהליהם?

אנחנו פה, נשמח להיפגש ולבחון כיוונים ורעיונות.

דברו איתנו: 👈🏽 במייל חוזר, בטלפון או פה.

בהצלחה