חיזוק תחושת השייכות דרך התעניינות ואיכפתיות בעת משבר אישי
top of page
הרשמה לניוזלטר

חיזוק תחושת השייכות דרך התעניינות ואיכפתיות בעת משבר אישי

חיזוק "הדבק" ותחושת המחוברות בין העובדים מוטל לרוב על כתפי הרווחה" איך עושים את זה?

מפגשים בין עובדים לבין הארגון שאינם תלויים בהישגים או בבכירות, אלא באנשים.

לרווחה חשיבות בתחושת השייכות והלכידות הארגונית. לכן אנחנו מקדישים מחשבה מרובה לאירועי הרווחה, למתנות לחגים לגיבושי מחלקות.

לא אחת אנחנו מאוכזבים לגלות שלמרות כל ההשקעה, המחשבה ותשומת הלב, הפעילות מתקבלת כמובנת מאליה ולעיתים אף בביקורתיות ובציניות.

התעניינות, אנושיות, איכפתיות והושטת יד לעובדים בעת משבר - מהדרכים הישירות למחוברות דרך נוספת להשיג את המטרות האלו שהיא פשוטה, ישירה וכמעט ואינה זקוקה להסברים:

עובדים שהם או מי מבני משפחותיהם מצויים במצוקה (בריאות, מוות או אחרת), יחוו את האיכפתיות מצד הארגון בעוצמה ובהתרגשות.

ארגון שיודע לעמוד לצד עובדיו בעת משבר אישי, משדר להם, שהוא רואה אותם מעבר להיות עובדים גם כבני אדם הזקוקים לעזרה ולהתעניינות בעת משבר. ארגון כזה הוא ארגון אנושי שעובדיו יהיו מחויבים אליו ברגשי תודה ואהבה.

כמה רעיונות פשוטים למימוש:

1. התמודדות עם משבר אישי דוגמת מחלה או מחלת בן משפחה קרוב -

הקפידו להתקשר מדי פעם ולשאול מה נשמע ואיך אפשר לעזור. נסו לגייס למשימה גם את המנהלים הישירים. התעניינות של מנהל בעת משבר נתפסת כמהלך מרגש ונוגע ללב.

2. במקרה של אבדן אדם קרוב - מנהגי האבל בישראל מנחים אותנו כיצד לתמוך.

תקשור: לעובדי הארגון, ניחום אבלים והתייצבות להלוויה. השתתפות פורמלית באבל: מודעת אבל או הנחת זר בשם החברהר.

ארגונים רבים שולחים לבית המנוח "סל אבל" הכולל דברי מאכל, שתיה וכלים לאירוח האבלים.

אך - אין תחליף ליחס אישי, לשמירה על קשר עם האבלים במהלך "השבעה" ולאחריה. להיות קשובים ולאפשר להם חזרה הדרגתית לעבודה. *חשוב לשים לב, לא בכל מדינה ותרבות מנהגי האבלות הללו נכונים. כשעובדים מול מדינות או תרבויות אחרות, מומלץ לבדוק מראש עם חברים או אנשי משאבי אנוש מהם מנהגי האבל המקובלים.

3. מצב בטחוני מתוח - לצערנו בישראל אנחנו נדרשים לא אחת להתמודדות עם מצבים בטחוניים מתוחים: מקום עבודה המצוי תחת איום רקטות, ילדים שלימודיהם מושבתים כתוצאה מהסלמה בטחונית וכמובן איזורים שלמים הנתונים לירי. כל אלו גורמים למתיחות וסכנה לעובדים ולבני המשפחה.

במקרה כזה מומלץ להערך בכמה מישורים:

  • תקשורת וקשר תמידי: יצירת רשת תקשורת שמטרתה לבדוק מה שלום העובדים המצויים באיום בטחוני - מנהלים ואנשי משאבי אנוש יחלקו ביניהם את המשימה ויעמדו בקשר שוטף עם העובדים, ידרשו בשלומם ויציעו עזרה.

  • ילדים מושבתים מלימודים - חשוב לאפשר לכמה שיותר עובדים להשאר עם ילדיהם בבית ולא להגיע לעבודה. מומלץ למצוא דרך לאשר את ימי החופש האלו ולא לגרוע אותם ממכסת החופשה הרגילה.

  • מתנה קטנה, זר פרחים, חלה בשבת, עוגה, ערכות יצירה לילדים בבית יתקבלו בשמחה ותחושה של איכפתיות ותשומת לב.

  • עובדים מגוייסים למילואים בחירום - תקשורת שוטפת עם המילואימניק ויצירת ערוץ תקשורת גם לבני המשפחה.

כל מחווה כזאת של תשומת לב לסיטואציה המשברית והקשה, מתורגמת לתחושת שייכות ולתפיסת מקום העבודה כקשוב, רגיש וערכי. מקום שיוצר תחושה של גאווה וכדאי להמשיך ולהיות חלק ממנו בימי שיגרה.

תיוגים:

bottom of page