הרשמה לניוזלטר

"מה-לא-לעשות" 5 המלצות מה לא לעשות בתקשורת עם שוק העבודה


"מה-לא-לעשות" 5 המלצות מה לא לעשות בתקשורת עם שוק העבודה

נכון שאתם כמהים כבר לתפקיד הבא שלכם.

אם אתם עובדים, חשים שמיציתים, נשחקתם ואתם כבר בקושי יוצאים מהמיטה בבוקר כדי להגיע שוב לאותו המשרד.

ובין אם אתם בבית וכבר מאד מאד רוצים למצוא את העבודה הבאה שלכם.

לכמיהה הזאת יש תפקיד חשוב בשוק העבודה. היא מאותתת על התשוקה שלכם לתפקיד הבא. אותו "ניצוץ בעיניים" ו"רעב" שיש להם השפעה רבה על הצלחה בתפקיד ובמקום העבודה הבא.

אולם לא אחת אני נתקלת בצד השני של אותה הכמיהה והיבטיה הפחות מרשימים. אלו הן אותן התנהגויות והתנהלויות שעלולות להציג אתכם באור פחות מחמיא ואטרקטיבי בשוק העבודה.

כדי להדגים וללמוד מניסיונם של אחרים, אספתי שלל של התנהגויות וסגנונות (בכולם נתקלתי בחודש האחרון), מהם אני ממליצה להמנע בתהליכי חיפוש העבודה:

1. להתנתק לאחר הגשת מועמדות

הגשתם קורות חיים לתפקיד? תהיו זמינים לטלפון.

נכון שיותר מסובך לענות לשיחות בנושאי גיוס כשאתם עובדים ומחפשים בדיסקרטיות.אבל במצב בו מועמדים רבים מתעניינים בכל תפקיד, חוסר הזמינות שלכם עלול להשאיר אתכם מחוץ למגרש.

מה כן עושים? הכי טוב - לפנות את הזמן ולקבל את השיחה.

אם זה בלתי אפשרי להתפנות לשיחה ארוכה, נסו לענות קצרות ולתאם זמן אחר לשיחה הטלפונית. אם גם מענה מהיר כזה אינו בא בחשבון, חשוב מאד, לחזור לשיחות טלפוניות שלא עניתם להן במהלך היום, כדי שתוכלו להכנס לרשימת המועמדים לתפקיד אליו הגשתם מועמדות.

2. לשלוח וואטסאפ כתקשורת ראשונית

לאופן בו אתם מנהלים את התקשורת עם עולם העבודה השפעה ניכרת על הרושם הראשוני שאתם יוצרים בו.

לפני כשבוע הגיעה אלי בשעות הערב המאוחרות הודעת וואטסאפ מאדם שאינני מכירה, שביקש לקבל פרטים נוספים על משרה שפרסמתי. חשתי שזו חדירה מוגזמת לפרטיות שלי.

מה כן עושים? נכון שבעולם של תקשורת מהירה ואמצעים טכנולוגיים נגישים, קל לתקשר במהירות כמעט עם כל אדם וכמעט בכל מדיה, אבל כדאי להתאים את הטכנולוגיה לסוג התקשורת שאנחנו מבקשים לקיים.

זו המלצתי לסוגי התקשורת השונים עם עולם העבודה:

1. הגשת מועמדות למשרה - דרך המייל שהתפרסם בתחתית המודעה. לא לשכוח לצרף קורות חיים! לאחר יום-יומיים אפשר להתקשר למספר הטלפון המופיע במודעה כדי לברר האם קורות החיים התקבלו ואם יש צורך במידע נוסף. זה יכול לקדם את תהליך הגיוס.

2. בקשה כללית להיכרות - מייל היכרות.

3. שיחה טלפונית - כדאי להתקשר במקרה שכבר נוצר קשר ישיר או עקיף

4. הודעת SMS - לצורך בירורים, אישורים, בקשות מידע טכניות לאחר שכבר נוצר קשר ראשוני.

5. וואטסאפ - לא מומלץ לדעתי לתקשר בדרך זו בשלבים הראשונים של תהליך הגיוס

3. פמיליריות קרובה מדי

בעולם העסקי כמו שאני מכירה, מומלץ לדעתי לנהל תקשורת מעט מרוחקת מדי על פני תקשורת חברותית וקרובה מדי. שאלות אישיות, מעורבות יתר, בקיאות רבה מדי בפרופילים אישיים של האנשים במדיות החברתיות השונות, יכולים להתפס כ"סטוקרית" ופולשת לפרטיות.

מה כן עושים? מנסים לפענח את התרבות הארגונית המקובלת במקום בו אתם מתראיינים ומתאימים את עצמכם למקובל.

4. התקרבנות, העלבות, הטחת האשמות

תהליכי גיוס מעצם טיבם טומנים בחובם תסכול, תחושת חוסר צדק והזדמנויות מועטות יחסית להביא את עצמכם במיטבכם. לכן אין זה מקרי שאנחנו נתקלים לעיתים במועמדים שאינם מרוצים מהחלטות אנשי הגיוס והלקוחות שלנו.לפני כחודש קיבלתי הודעה אישית מאיש קשר מהלינקדאין. בשל עומס או חוסר תשומת לב, לא השבתי על הודעתו, למרות שקראתי אותה. לאחר כשבוע הוא שלח הודעה כועסת ונעלבת.

האם מדובר בתגובה לגיטימית? האם יש לכם כמועמדים "זכות" להעלב, לכעוס, להביע את מורת רוחכם? ברור שכן. אבל כדאי לחשוב על דרך שתהיה אפקטיבית ותשרת אתכם גם בהמשך ולא רק תשחרר את תחושת התסכול שלכם.

מה כן עושים?