דוגמאות או לא להיות - אחת הדרכים היעילות להוסיף עניין ומקצועיות במהלך ראיונות עבודה
top of page
הרשמה לניוזלטר

דוגמאות או לא להיות - אחת הדרכים היעילות להוסיף עניין ומקצועיות במהלך ראיונות עבודה

סל מוכן של דוגמאות במהלך ראיונות עבודה

אחת הדרכים היעילות ביותר להמחיש, להעצים ולתת הצצה לעולמכם, היא להשתמש בריאיון בדוגמאות מעולם העבודה, ולמה? מראיינים מעדיפים תמיד שנדגים רעיונות או תכונות אופי שיסבירו את אמירה כללית. למשל, אדם מעיד על עצמו שהוא עקבי ומסודר בעבודה. אם לאמירה הזו הוא יצרף מיד דוגמא, העומק של האמירה שלה יהיה מרשים ומקצועי יותר. שימוש בדוגמא מעביר אותנו משלב של אמירות, שלעיתים הן קלישאתיות, לעולם אמירות אותנטיות הנובעות מיידית מעולמנו המקצועי ולכן הן נותנות משנה תוקף לאמירה כללית שיתכן ומועמדים רבים משתמשים בה. ניתן להשתמש בדוגמאות כמעט בכל שלב בראיון העבודה. מומלץ מאד לשלב דוגמא כבר במשפטי הפתיחה ובהמשך גם במענה לשאלות על פרויקט מוצלח, משימה שאתם פחות גאים בה ועוד

מהן דוגמאות שעובדות טוב? אלו דוגמאות שעולות בקנה אחד עם "הסיפור" שלכם. הסיפור הוא אותו הנרטיב באמצעותו אתם מסבירים לשוק העבודה מה אתם עושים ומה הכיוון המקצועי הנוכחי והעתידי שלכם. הדוגמא ממחישה ומחזקת את הסיפור בסל הדוגמאות שלכם - חשוב שתהינה דוגמאות רבות מעולם העבודה שישרתו אתכם במהלך הריאיון. מומלץ להכין פול של דוגמאות שתהינה מוכנות כאשר תשאלו אליהן וכך תשתחררו מהצורך לרענן את הזכרון תוך כדי הריאיון. גם דוגמאות מהעולמכם האישי יכולות להיות רלוונטיות במהלך הריאיון, אך לא כדוממא ראשונה או יחידה. בנוסף היא חייבת לתמוך בנרטיב, בסיפור המקצועי. אם היא מעניינת ורלוונטית, היא יכולה גם להוסיף עניין ומימד נוסף אודותיכם.

דוגמא היא גשר נהדר לחפות על חוסר ניסיון באחת מדרישות התפקיד. אפשר להביא דוגמא מהניסיון המקצועי שלכם ולהסביר איך ההתנהלות שלכם תשרת אתכם בתפקיד החדש, למרות שאין לכם ניסיון ישיר בו.

לסיכום, סל מגוון של דוגמאות ימתג אתכם כבעלי מקצוע מנוסים, יביא לריאיון "בשר״, עניין ונושאים נוספים שאפשר לדון ולהעמיק בהם.

דוגמאות לדוגמאות? בבקשה

דוגמא לתשובה על השאלה: מהם החסרונות שלכם:

"אני נוטה להיות לא מספיק מסודרת. הבנתי בעבר שזה אחד הנושאים שמקשים עלי להגיע לביצועים טובים. עם השנים פיתחתי רשימה מסודרת לניהול משימות שאני מנהלת אותה במערכת האקסל. בעבר ניהלתי פרויקט גדול של הטמעת מערכת מידע בחברה תעשייתית גדולה והכלי הזה הוכיח את עצמו, כך שגם הלקוח ביקש להשתמש בו. אני אשמח לשלוח לכם אותו, אם תרצו.

דוגמא המסייעת לשאלה העוסקת בגמישות והסתגלות למצבים משתנים:

לאורך השנים עבדתי כדייל באל-על. עבודת הדייל דורשת לעמוד במשימת השירות בטיסה עם צוות משתנה, ניהול משתנה, לקוחות שונים ודרישות שונות. מי שעבדו כדיילים מורגלים להגיע לתוצאות ולביצועים מיידיים גם אם תנאי הסביבה משתנים.

שימוש בדוגמא כדי לגשר על חוסר ניסיון:

נכון שאין לי ניסיון מקצועי בתפקיד של ראש צוות ביצור. אך במסגרת השירות הצבאי שלי הייתי מפקד כיתה וסמל מחלקה. אלו תפקידים שדרשו יכולת הובלה, כריזמה, לגרום לחיילים לבצע משימות גם בתנאים קשים. הניסיון שלי מלמד שלמרות שזו מערכת צבאית, פקודה עובדת הרבה פחות טוב מרתימה.

בהצלחה!

תיוגים:

bottom of page