הרווחה הארגונית היא ה"דבק" הארגוני

עודכן ב: 4 נוב 2020

הרווחה הארגונית היא ה"דבק" הארגוני. החשיבות שלה היא בחיזוק תחושת השייכות והלכידות הארגונית. עיקרה הוא לתת ביטוי להיבטים אישייים ומשפחתיים לעובדים ולעובדות בארגון ללא תלות בתפקיד, שכר או בכירות. בכך מגלמת הרווחה הארגונית פעילות שיוויוניות ומעוררת שמחה והתרגשות בארגון.זאת גם הסיבה לכך שאנו מקדישים מחשבה מרובה לאירועי הרווחה, למתנות, לחגים, לגיבושי מחלקות. ולכן, לא אחת, אנחנו מאוכזבים לגלות שלמרות כל ההשקעה, המחשבה ותשומת הלב, הפעילות מתקבלת כמובנת מאליה ולעיתים אף בביקורתיות ובציניות.

מה ניתן לעשות כדי להפוך את הרווחה לעוגן משמעותי בחיזוק תחושת השייכות והמחוייבות הארגונית?

לשם כך, כינסנו 5 הפעילויות שיזריקו ערך מוסף לפעילות הרווחה שלכם:

1. חגיגה עם המשפחה

באירוע ארגוני שתפקידו לחגוג הישג עסקי, צרפו את בני ובנות הזוג למסיבה. סביר להניח שההישג הוא תוצאה של מאמץ חריג של העובדים. חגיגה עם בני המשפחה מוקירה גם את המאמץ המשפחתי שנעשה בעת שהעובדים עבדו שעות רבות עבור הארגון.

2. גיבוש עם ערך מוסף

צרפו לכל אירוע גיבוש גם פעילות שיש בה היבט קהילתי-חברתי. לדוגמא, ארוחת הצהרים במסעדה המעסיקה אנשים בעלי צרכים מיוחדים, קטיף פירות וירקות שיתרמו לנזקקים.

3. תרומה לקהילה

ניתן לצרף מתנות בעלות ערך קהילתי - רכשו את המתנות מארגונים חברתיים או עמותות או שלבו עם המתנה העיקרית גם מתנה קטנה בעלת "ערך חברתי". לאמירה הארגונית יש ערך רב יותר מכל מתנה סטנדרטית שניתן.

4. צרפו עובדים מובילי דעה לצוות המתכנן

צרפו עובדים, רצוי מובילי דעה לצוות המתכנן אירוע רווחה גדול - תוכלו לקבל נקודת מבט נוספת, להבין מה מעניין ומשמח עובדים ולראות בהם שגרירים שיקדמו ויעודדו אנשים להשתתף באירוע.

5. הושטת יש לעובדים בעת משבר

התעניינות אנושית, איכפתיות בעת משבר אישי. עובדים שהם או מי מבני משפחותיהם מצויים במצוקה (בריאות, מוות או אחרת), יחוו את האיכפתיות מצד הארגון בעוצמה ובהתרגשות כמי שידע להושיט יד ברגע קשה. מעבר למחווה האנושית, עובדים אחרים בארגון יהיו גאים לעבוד במקום שיש בו מחוות מסוג זה.


 

    0