ציפיות שכר – טווח או מספר בודד?

עודכן ב: 4 נוב 2020

פעמים רבות מועמדים שואלים אותי איך להגדיר את ציפיות השכר ומה עובד נכון בראיונות טלפוניים?

אז נתחיל לרגע בנקודת המבט של המעסיקים:

ציפיות שכר הן סוגייה אותה מעסיקים מבררים כבר בתחילת התהליך. הסיבה לכך היא פשוטה: אם קיים פער גדול מדי בין ציפיית השכר של המועמדים לבין השכר שהם מתכננים לשלם, אין טעם להשקיע זמן ומאמץ בתהליך המיון.

מפה נובעת התלבטותם של המועמדים והחשש שאם יאמרו שהם מצפים לשכר גבוה מדי, התהליך ייעצר וההזדמנות תחמוק מהם.

לכן, מצד המועמדים שאלת ציפיות השכר היא תמיד טריקית. מצד אחד, אתם רוצים לעבוד, מוכנים להתפשר מעט כדי לעבוד בתפקיד שאתם מחפשים ובארגון שנראה לכם אטרקטיבי. מאידך, לא בכל מחיר.

קבלו 6 טיפים איך להגדיר את ציפיית השכר שלכם:

  1. ציפיית השכר היא נגזרת של תפקיד, ותק, ניסיון ובכירות, את ציפיית השכר תגזרו בדרך כלל מהשכר האחרון שלכם

  2. ציפיית השכר מעידה על המיצוב שלכם בשוק העבודה, ולכן חשוב שהיא תהיה בהלימה לשוק המתאים ולא נמוכה מדי. שכר נמוך מדי לתפקד, ימקם אתכם נמוך מדי בשוק העבודה.

  3. סקרי שוק – בחנו מספר סקרי שכר אותם ניתן למצוא בקלות דרך גוגל. שימו לב לבחור את התפקיד, הותק והבכירות המשקפים את שלכם.

  4. עתה משיש לכם נתון – אפשר לעשות עליו מספר מניפולציות: אם מדובר בארגון קטן, לרוב השכר יהיה נמוך יותר, תחליטו עד כמה אתם מוכנים להתגמש כלפי מטה. אם מדובר בארגון גלובלי – יש סיכוי שהשכר יהיה גבוה יותר.

  5. טווח שכר – לעולם לא תוגדר ציפיית השכר כטווח. ולמה? כי מבחינת המעסיקים, הרף התחתון של הטווח הוא השכר הגבוה ביותר שהם יציעו לכם. לרוב, זה יהיה מעט נמוך מהרף התחתון.

  6. נאמר לכם שהשכר גבוה מהמתוכנן למשרה, בקשו להמשיך את התהליך ולדון בו בהמשך בהתאם לתפקיד ולכלל התנאים הנלווים (מה שמכונה "החבילה")

(עוד הסברים ורעיונות, ניתן למצוא במאמר שכתבה אורנה רודי בכלכליסט)

    1